eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Scania silnik Euro 5 z EGR - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wszystko i nic
(/forum-86.html)
+--- Dział: Świat Motoryzacji (/forum-242.html)
+---- Dział: Ogólne informacje o motoryzacji (/forum-87.html)
+----- Dział: Ciężarówki > 3.5t (/forum-427.html)
+----- Wątek: Scania silnik Euro 5 z EGR (/thread-1121.html)



Scania silnik Euro 5 z EGR - Minimus123 - 04/05/2011 05:40 PM

Image

Spółka Scania już teraz stopniowo przygotowuje się pełnić normę Euro 6, która w najbliższym czasie zostanie określona. W czasie, kiedy norma Euro 6 zacznie obowiązywać, szkodliwe emisje silników wysokoprężnych będą tak małe, że zainteresowania przemysłu motoryzacyjnego skupi się na emisjach tlenku węgla i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.

Po pięciu latach prac projektowych prezentuje się nowa linia silników marki Scania pełniąca wymogi normy emisji spalin Euro 5 za pomocą technologii EGR. Z technologią EGR – recyrkulacja spalin – powstawanie szkodliwych emisji wyeliminowane jest już w czasie spalania i odpada potrzeba montażu kolejnego urządzenia do dodatkowej przeróbki spalin oraz dodatkowych zbiorników do przewożenia dodatków uszlachetniających, jak ma to miejsce w wypadku technologii SCR. Tak więc niepotrzebne jest tankowanie dodatków AdBlue. W wypadku silników Scania do auta tankujemy tylko olej napędowy.

Silniki cechują się 5- i 6-cylindrową konstrukcją. Norma Euro 5 będzie obowiązywała w całej Unii Europejskiej od października 2009.



Większa moc przy tym samym zużyciu paliwa

Nowa gama silników od początku projektowana była z wykorzystaniem technologii recyrkulacji spalin EGR, ponieważ chodzi o dostępną i stosunkowo tanią technologię przeróbki spalin. Klienci docenią moc w jakichkolwiek warunkach eksploatacyjnych bez potrzeby tankowania dodatkowych substancji.


Nowe silniki osiągają taki sam poziom zużycia paliwa jak poprzednie generacje spełniające normy Euro 3 i 4. Atutem nowych silników Euro 5 jest, że wysoki moment obrotowy już od najniższych obrotów dzięki szybszemu przełożeniu stałemu pozwala zaoszczędzić paliwo.


Przy pracach projektowych nad nowymi silnikami Scania gruntownie zmodyfikowała układ chłodzenia. „System EGR dla silników Euro 4 dysponował chłodzeniem cieczą. Dla Euro 5 potrzebujemy więcej wydajność układu chłodzenia, dlatego dodatkowo zastosowaliśmy chłodzenie powietrzem. Chodzi o unikatowe rozwiązanie, które nie zostało nigdy wcześniej zastosowane,” podkreśla Jonas Hoffstedt, szef działu rozwoju silników w firmie Scania.


Wszystkie nowe silniki wprowadzane na rynek posiadają certyfikat o pełnieniu normy Euro 5. Dwie 9-litrowe jednostki o mocy 169 i 205 kW (odpowiednio 230 i 279 KM) dysponują także certyfikatem, że pełnią najbardziej rygorystyczną normę EEV.



Euro 6, odnawialne źródła energii i napęd hybrydowy

Spółka Scania już teraz stopniowo przygotowuje się pełnić normę Euro 6, która w najbliższym czasie zostanie określona. W czasie, kiedy norma Euro 6 zacznie obowiązywać, szkodliwe emisje silników wysokoprężnych będą tak małe, że zainteresowania przemysłu motoryzacyjnego skupi się na emisjach tlenku węgla i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.


Kolejnym trendem, który w zakresie transportu ciężarowego coraz częściej jest spotykany, to napędy hybrydowe. W pierwszej połowie bieżącego roku Scania zaprezentowała nowy autobus etanolowo-hybrydowy, który jest w stanie obniżyć emisje CO2 nawet o 90 procent i jest w stanie zaoszczędzić do 25 procent paliwa. Nowa koncepcyjna hybryda Scanii wykorzystuje zwykły silnik autobusu i dodatkowo oferuje możliwość wyboru paliwa – silnik może spalać etanol, naftę czy gaz.

Pozdrawiam Minimus123