Magnum Dxi - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wszystko i nic (/forum-86.html) +--- Dział: Świat Motoryzacji (/forum-242.html) +---- Dział: Ogólne informacje o motoryzacji (/forum-87.html) +----- Dział: Ciężarówki > 3.5t (/forum-427.html) +----- Wątek: Magnum Dxi (/thread-1125.html) |
Magnum Dxi - Minimus123 - 04/05/2011 05:48 PM Bazą napędu jest znana sześciocylindrowa rzędówka z górnym wałkiem rozrządu i pompowtryskiwaczami podającymi paliwo w dwóch dawkach. Pokrywę głowicy zdobi jednak srebrny napis "Renault", a silnik oznaczony jest symbolem "DXi 12". Bazą napędu jest znana sześciocylindrowa rzędówka z górnym wałkiem rozrządu i pompowtryskiwaczami podającymi paliwo w dwóch dawkach. Pokrywę głowicy zdobi jednak srebrny napis "Renault", a silnik oznaczony jest symbolem "DXi 12". Z 12 litrów pojemności skokowej uzyskano 440 i 480 KM, a więc o 20 KM więcej niż z D12. Stanowią one podstawowe poziomy mocy, jakie przewidziano dla nowego Magnum. Wybór ten poprzedziły badania statystyk, z których wynika, że 91 proc. kupowanych ciągników osiąga moc z przedziału 427-480 KM. Ponadto, jeżeli silnik współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów typu Optidriver II, jego moc (moment obrotowy) może być chwilowo zwiększana o ok. 40 KM (200 Nm). Ten zapas z silnika wyzwala komputer zaprogramowany na "Optifuel", ale tylko podczas jazdy na ostatnim, 12. biegu i w zakresie 1050-1300 obr./min. Odpowiadająca tym parametrom prędkość jazdy gwarantuje wystarczający przepływ powietrza chłodzącego, więc nie ma obaw o wydolność chłodzenia. Tylko chwilowe zwiększenie osiągów często pozwala jednak uniknąć redukcji przełożenia. Na podstawie testów oszacowano, że prowadzi to do zmniejszenia zużycie paliwa o ok. 2 proc. Korzyścią jest też wyższa średnia prędkość jazdy, o czym mogliśmy się przekonać na 6-proc. podjazdach szwajcarsko-francuskich Alp. Pozdrawiam Minimus123 |