eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html)
+---- Dział: Poradniki (/forum-276.html)
+---- Wątek: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych (/thread-50774.html)



Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Michal_Z_gno - 05/12/2019 08:44 PM

Pewnie nie jedna osoba się zdziwi odpalając grę na 1.36.x, wpisując w konsolę komendę "edit …." aby odpalić edytora, podłubać sobie przy mapce i nic się nie wydarzy (edytor nie ruszy) Big Grin
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik.

A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64

Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości.
Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy"

Image

Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę:
-edit (jak budujemy mapkę od zera)
-edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry)
-edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd)

Image

Na koniec klikamy Zastosuj i OK
I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie.

Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat:
Image
I tu kilkamy OK


Ważne Wykrzyknik
W wersji 1.38.x wzwyż zmieniła się nazwa folderu gdzie zapisuję się mapka i tak zamiast map tworzymy teraz folder base_map w głównym folderze z zainstalowaną grą - bez tego wystąpi błąd przy próbie zapisu naszej mapki.
Image




Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x i nowszych
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części.



RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Nicko - 05/12/2019 09:58 PM

Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Heywood - 05/12/2019 10:10 PM

(05/12/2019 09:58 PM)MatrixGamesPL napisał(a):  Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?

FacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalm

Drogą dedukcji, człowieku.


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Wąski - 06/12/2019 11:18 AM

Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Michal_Z_gno - 06/12/2019 01:40 PM

(06/12/2019 11:18 AM)Wąski napisał(a):  Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu

Podejrzewam, że kombinują coś większego bo nawet log jest teraz osobny (generuję się editor.log).
Tak czy siak też uważam to trochę głupie rozwiązanie bo jak chcą oddzielić edytor od gry to mogli to zrobić na zupełnie oddzielnym .exe a nie jakieś dziwne kombinacje z dopisywaniem funkcji.
A najlepiej to aby zachęcić ludzi do mapowania powinni zrobić jakiś przycisk w grze do edytora co byłoby najwygodniejsze i najprostsze.


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Jakubek1993 - 06/12/2019 02:45 PM

Zaczyna to wyglądać podobnie jak w OMSI,tam też trzeba było sobie oddzielny skrót zrobić i w właściwościach dopisać.Ale dobrze że ktoś uświadomił innych że trzeba tak zrobić.


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - MineSDGame - 12/01/2020 10:15 AM

Nie działa


RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Michal_Z_gno - 12/01/2020 11:00 AM

(12/01/2020 10:15 AM)MineSDGame napisał(a):  Nie działa

Widocznie coś źle robisz Tongue


RE: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Bozo - 04/11/2020 12:15 AM

Uruchomienie edytora na wersji 1.39 Wykrzyknik - Poradnik od Twórcy ROEX

Cytat:there is new form of editor_data.sii
the old one was
(in my case aray.mbd is the name you want to replace with europe.mbd or yourmapname.mbd)

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

the code must be replaced by this

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Cytat:off course, if you have custom zoom data (bcg_offset or bcg_size) you can keep that and change just new codes

I have replaced def/editor_data.sii in my files with the one from vanilla files of 1.39. (on every update i re-extract all files from vanilla)
Off course, i have changed "europe.mbd" to aray.mbd, as you see in the example above.



RE: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - StanislawTDI - 09/10/2021 09:23 PM

na 1.40 pojawia mi sie tylko w folderze user_map a nie base_map? wszystko jest jak powinno byc? bo jak mape chce wczytac to nic sie jakby nie zmienialo na niej