Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-276.html) +---- Wątek: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych (/thread-50774.html) |
Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Michal_Z_gno - 05/12/2019 08:44 PM Pewnie nie jedna osoba się zdziwi odpalając grę na 1.36.x, wpisując w konsolę komendę "edit …." aby odpalić edytora, podłubać sobie przy mapce i nic się nie wydarzy (edytor nie ruszy)
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik. A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64 Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości. Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy" Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę: -edit (jak budujemy mapkę od zera) -edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry) -edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd) Na koniec klikamy Zastosuj i OK I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie. Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat: I tu kilkamy OK Ważne W wersji 1.38.x wzwyż zmieniła się nazwa folderu gdzie zapisuję się mapka i tak zamiast map tworzymy teraz folder base_map w głównym folderze z zainstalowaną grą - bez tego wystąpi błąd przy próbie zapisu naszej mapki. Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x i nowszych Autor poradnika: Michal_Z_gno Zakaz kopiowania w całości bądź części. RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Nicko - 05/12/2019 09:58 PM Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry? RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Heywood - 05/12/2019 10:10 PM (05/12/2019 09:58 PM)MatrixGamesPL napisał(a): Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry? Drogą dedukcji, człowieku. RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Wąski - 06/12/2019 11:18 AM Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Michal_Z_gno - 06/12/2019 01:40 PM (06/12/2019 11:18 AM)Wąski napisał(a): Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu Podejrzewam, że kombinują coś większego bo nawet log jest teraz osobny (generuję się editor.log). Tak czy siak też uważam to trochę głupie rozwiązanie bo jak chcą oddzielić edytor od gry to mogli to zrobić na zupełnie oddzielnym .exe a nie jakieś dziwne kombinacje z dopisywaniem funkcji. A najlepiej to aby zachęcić ludzi do mapowania powinni zrobić jakiś przycisk w grze do edytora co byłoby najwygodniejsze i najprostsze. RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Jakubek1993 - 06/12/2019 02:45 PM Zaczyna to wyglądać podobnie jak w OMSI,tam też trzeba było sobie oddzielny skrót zrobić i w właściwościach dopisać.Ale dobrze że ktoś uświadomił innych że trzeba tak zrobić. RE: Odpalanie ME na 1.36.x - MineSDGame - 12/01/2020 10:15 AM Nie działa RE: Odpalanie ME na 1.36.x - Michal_Z_gno - 12/01/2020 11:00 AM (12/01/2020 10:15 AM)MineSDGame napisał(a): Nie działa Widocznie coś źle robisz RE: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - Bozo - 04/11/2020 12:15 AM Uruchomienie edytora na wersji 1.39 - Poradnik od Twórcy ROEX
Cytat:there is new form of editor_data.sii Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. the code must be replaced by this Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Cytat:off course, if you have custom zoom data (bcg_offset or bcg_size) you can keep that and change just new codes RE: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych - StanislawTDI - 09/10/2021 09:23 PM na 1.40 pojawia mi sie tylko w folderze user_map a nie base_map? wszystko jest jak powinno byc? bo jak mape chce wczytac to nic sie jakby nie zmienialo na niej |