Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 16 głosów - 2.56 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
System szkolenia kierowców ciężarówek.
Autor Wiadomość
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #16
Transport Szkła
Naczepy do przewozu szkła typu inloader (innenlader) coraz częściej spotykane są na polskich drogach. Spełniają one wymogi określone w przemyśle szklarskim i jednocześnie zapewniają elastyczność i kreatywność firmom przewozowym, wdrażanie optymalnych rozwiązań dostosowanych do transportu pod względem technicznym jak i ekonomicznym.

1. Konstrukcja naczep pozwala na umieszczenie wewnątrz, pomiędzy jej ścianami stojaka, na którym znajdują się tafle szkła. Aby można było wewnątrz naczepy umieścić stojak (typ A lub L) naczepa nie posiada klasycznych osi umieszczonych pod podłogą normalnej powierzchni załadunkowej. Można powiedzieć, iż naczepa do szkła jest „pusta w środku”. Po otwarciu tylnych drzwi widzimy podłoże, na którym ona stoi, a nie jej podłogę. Utworzona jest tzw. rynna w którą wsuwany jest stojak (stelaż) z taflami szkła – stąd nazwa: inloader. Stelaż ze szkłem „wypełnia” naczepę czyli można powiedzieć, iż ją w pewien sposób usztywnia i stabilizuje.
Image

2. Naczepa wyposażona jest w zawieszonych niezależnie 6 półosi. Maksymalny nacisk na każdą to 4,5 t., czyli łącznie uzyskujemy 27 t. oraz 12 t. na czop sprzęgłowy. A więc masa całkowita naczepy z ładunkiem może wynosić maksymalnie 39 ton. Masa własna naczepy oscyluje w granicach 8 t. Stosunkowo niską wagę naczepy uzyskano wykorzystując stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć grubość zastosowanych profili stalowych. Wprawdzie naczepa może przewozić ok. 30 t. szkła, należy jednak pamiętać, iż w Polsce masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + ładunek) nie może przekroczyć 40 t.
Image

3. Skrzynia ładunkowa w tradycyjnych naczepach inloader ma długość ok. 7, 5 m, możliwe jest więc przewożenie ładunków szkła o wymiarach jumbo 6x3,20 m i dłuższych, np. o długości ok. 7 m. Inny rodzaj oferowanych naczep ma dodatkową przestrzeń ładunkową w przedniej części, w tzw. step deck, gdzie mogą być przewożone ładunki z powrotem z firmy szklarskiej do huty. Mogą być to tafle szkła o mniejszych wymiarach (max. 4,50x2,55 m) na stojaku lub wręcz stłuczka szklana w pojemniku o łącznym ciężarze do 3 ton. Naczepy z tą dodatkową przestrzenią ładunkową mogą przewozić ładunki o długości nawet do 13, 60 m (wliczając 2,50 w części przedniej), ale maksymalna wysokość ładunku jest wtedy zmniejszona do 2,80 m.
Image

4. W celu bezpiecznego przewozu takiego kruchego ładunku, jakim jest szkło, naczepa inloader posiada specjalne urządzenie zwane Hydro-Push, które zabezpiecza ładunek przed przemieszczeniem się podczas jazdy . Urządzenie to ma specjalne „łapy”, które dociskają szkło z dwóch stron do stojaka i utrzymują tafle w takiej pozycji, w jakiej zostały załadowane. Najczęściej elementami dociskającymi są poziomo ułożone płyty o długości ok. 2 m, po dwie z każdej strony, ale możliwe jest zamontowanie do sześciu płyt dociskających z każdej strony, które są indywidualnie sterowane w zależności od zmiennych gabarytów przewożonego ładunku. System wyposażony jest też we własny silnik elektryczny, pompę, zbiornik olejowy oraz ręczną pompę niezbędną w przypadku awarii.
Image
Umieszczenie stojaka ze szkłem odbywa się poprzez wykorzystanie elektro-pneumatycznego układu umożliwiającego podniesienie lub opuszczenie naczepy. Czyli po podjechaniu do stojaka ze szkłem naczepa jest opuszczana na wysokość ok. 9 cm, kierowca cofając pojazd najeżdża na stojak który jest wsuwany w rynnę naczepy jak szuflada. Po umieszczeniu stojaka wewnątrz naczepy jest ona podnoszona na wysokość ok. 45 cm i w takim położeniu szkło jest transportowane. Przy wyładunku następuje proces odwrotny – naczepa zostaje opuszczona.
Image

5. Bardzo ważną rolę pełnią również tylne drzwi naczepy, które po zamknięciu spinają boki naczepy, usztywniają ją i stabilizują. Uruchamiane są one w sposób pneumatyczny oraz posiadają dodatkowy mechanizm zabezpieczający. Naczepa posiada zwykle opończę (plandekę) zabezpieczającą cały ładunek przed działaniem warunków atmosferycznych. Zastosowany rodzaj plandek ściśle opinających się na metalowej ramie zapewnia mniejsze opory powietrza. Możliwe jest również, aby na życzenie klienta zewnętrzne ścianki naczepy były wykonane z tworzywa sztucznego lub blachy aluminiowej czy stalowej. Nowsze typy naczep mają specjalną, aerodynamiczną sylwetkę, dzięki czemu można znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Naczepy czołowych producentów przeszły badania w tunelu aerodynamicznym, co pomogło opracować najbardziej optymalny kształt.
lakierowanie naczepy jest wykonywanie z zachowaniem barw firmowych klientów czyli tzw. corporate design. Wewnętrzna, dodatkowa bawełniana plandeka, umieszczona pod dachem, chroni szkło przed skraplającą się wodą, niektóre naczepy mają również zainstalowany system wentylacji wymuszonej do utrzymywania odpowiedniej wilgotności wewnątrz naczepy w czasie transportu.

6. Tradycyjnym wyposażeniem naczepy do szkła jest układ hamulcowy z systemem ABS, sterowaniem elektronicznym EBS*), w którego skład wchodzi również system RSS zabezpieczający przed zbytnim przechylaniem naczepy, np. na zakrętach lub w innych ciasnych manewrach. Układ elektryczny wyposażono w lampy obrysowe, tylne, reflektor zewnętrzny i wewnętrzny. Naczepy tego typu pochodzące od różnych producentów, mogą się oczywiście różnić marką ogumienia oraz wyposażeniem, ale idea przewozu szkła pozostaje taka sama.

7. Dostępne są również pojazdy typu inloader do przewozu stojaków ze szkłem wewnątrz hal magazynowych.
Image

Link do Bloga Polskie Szkło. Równie ciekawie i przejrzyście opisane .
http://polskie-szklo.blogspot.com/2012/0...-szka.html
25/10/2012 07:58 AM
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Szkolenie ADR - Habibi99 - 09/10/2012, 11:32 AM
Plac manewrowy kat. C zadania egaminacyjne - Habibi99 - 10/10/2012, 09:01 AM
Plac manewrowy kat. C wymiary i zadania - Habibi99 - 10/10/2012, 09:16 AM
Znaki tyczące się kierowcy ciężarówki. - Habibi99 - 10/10/2012, 09:53 AM
Kurs operatora żurawia HDS - Habibi99 - 11/10/2012, 08:59 AM
Czas pracy kierowców. - Habibi99 - 18/10/2012, 07:18 AM
Tachografy i Karty Kierowcy - Habibi99 - 18/10/2012, 08:42 AM
Tachograf cyfrowy i Czytniki kart kierowcy. - Habibi99 - 18/10/2012, 09:13 AM
Wybrane mandaty kwotowe w transporcie ciężkim. - Habibi99 - 18/10/2012, 09:36 AM
Przewóz ładunków ponadnormatywnych. - Habibi99 - 18/10/2012, 02:04 PM
Kurs na przewóz zwierząt. - Habibi99 - 18/10/2012, 03:40 PM
Transport towarów w systemie ECO Combi - Habibi99 - 22/10/2012, 02:21 PM
Zabezpieczenie siodła - Habibi99 - 24/10/2012, 12:58 PM
Transport Szkła - Habibi99 - 25/10/2012 07:58 AM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa