Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak dopisać nowy model do ME ETS1/GTS/ETS2
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,118
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34162
Podziękowano mu 15587 raz(y)
Post: #1
Jak dopisać nowy model do ME ETS1/GTS/ETS2
Jest to mini poradnik pokazujący jak prawidłowo dopisać nowy model do mapki.


Zacznijmy od początku czy co będzie potrzebne:
- archiwizer (winrar lub darmowy 7zip)
- systemowy notatnik
- model który chcemy dopisać (u mnie to będzie auto strażackie).

Jeżeli mamy już przygotowane wszystko możemy zabierać się do pracy.

1. Na początek mamy jakieś tam pliki modelu auta i potrzebujemy definicję w której dopiszemy model i tu są dwie możliwości:

- Jeżeli jest to standardowa mapka musimy wyciągnąć plik model.sii z folderu base.scs (główny katalog z grą). Aby nie szukać bo całym base.scs to powiem, że plik znajduję się w def/world/ model.sii

Image

Plik kopiujemy zachowując oryginalną ścieżkę do niego (tworzymy foldey na pulpicie def a w nim world) i do tego world dajemy plik model.sii

- Jeżeli edytujemy jakąś pobraną mapkę to plik model.sii będzie w plikach .scs od mapki (więc go kopiujemy zachowując ścieżkę jak w pierwszym przypadku)

Image

2. Jeżeli mamy przygotowaną definicję możemy zabrać się za model i jego dopisanie.

2.1 Model składa się z plików .dds, mat. .pmg itp. (ale mniejsza z tym)

Image

Otwieramy jeden z plików (nie ma znaczenia który to będzie) .tobj za pomocą notatnika i mamy tam podaną jakąś tam ścieżkę.

Image

W moim przypadku to /model/moq/feuerwehr/blau.dds (końcówka blau.dds jest nam nie potrzebna) i dzięki temu wiemy gdzie ma znaleźć się nasz model aby wszystko działało jak należy (oczywiście tworzymy te foldery i wrzucamy tam pliki modelu)

2.2 Czas dopisać nasz model aby był widoczny w ME. Aby to zrobić należy otworzyć przygotowany wcześniej plik model.sii i doposać na końcu (przed ostatnią klamrą) nasz model:


Czyli dodać:
model_def : model.1112 {
model_desc: "/model/moq/feuerwehr/feuerwehr.pmd"
distance_type: 2
}
I tu należy podać:
- model_def : model.1112 { (numer modelu musi być kolejna czyli jak poprzedni model był 1111 to nasz jest 1112
- model_desc: "/model/moq/feuerwehr/feuerwehr.pmd" (ścieżka do pliku .pmg z naszym modelem)

Image

Po dopisaniu modelu zapisujemy plik.

3. Całość (foldery z modelem i definicją) pakujemy (zachowując ścieżki) do winrarem i wybieramy metodę kompresji na "bez kompresji", format archiwum na ZIP i zmieniamy rozszerzenie na .scs

Image

Ważne jeżeli jest to niestandardowa mapka z gry należy dodać przed nazwą pliku .scs wartość zzzZZZzzz_ co ustawi pierwszeństwo wczytywania przez grę naszego .scs-a

4. Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo model będzie w ME i będzie można ustawić go na mapce.
Jak ustawić model nie będę tu pisał bo to nie ten temat poradnika Tongue

Image

Wszelkie pytania co do poradnika można kierować na PW a ja zawsze postaram się pomóc Wykrzyknik

Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl i obowiązuje zakaz rozpowszechniania w całości bądź części Wykrzyknik


Ps. W ETS2 jest troszkę inaczej bo plik model.sii jest w pliku def.scs w folderze z grą ale zasada edycji jest ogólnie taka sama

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19/09/2014 09:50 PM przez Michal_Z_gno.)
21/09/2013 02:18 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: OXiDE , Perkins , Kukasz , Rafał25 , dominik_SKIPPER , .:KoxTrucker:. , VresT , Narzew , MAD MAX
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Jak dopisać nowy model do ME ETS1/GTS/ETS2 - Michal_Z_gno - 21/09/2013 02:18 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa