Gh00st ale modderzy to nie studio i oni pracują na .pmg a te całe .pim jest im potrzebne jak umarłemu kadzidło.
Np. Działając sobie na wtyczce do blendera od 50Keda importujemy .pmg (czyli model prosto z base) edytujemy i eksportujemy jako .pmg czyli po eksporcie mamy wszystko gotowe do grania. Oczywiście zahaczyłeś też, że model .pim na bank zadziała z najnowszą wersją ale działając na wtyczce od 50Keda też mamy tą pewność bo jest ona tak zbudowana, że jak coś będzie nie tak to zwyczajnie model się nie wyeksportuję z blendera.
Natomiast w przypadku wtyczki od SCS sprawa jest bardziej skomplikowana bo wyciągając model z base (plik .pmg) musimy zrobić jego konwert do formatu .pim następnie zaimortować do blendera, edytować, wyeksportować jako .pim i znów konwertować na .pmg czyli jest to bardziej pracochłonne niż w poprzednim przypadku.
Ogólnie skoro oni w studio używają .pim to po co chcą zmuszać do tego modderów skoro ten format jest tylko studyjny i nie występuję w samej grze - no chyba, że wtyczkę zrobili z myślą o swoich ludziach a nie o szarych modderach/graczach (ale wtedy mogli się powstrzymać z reklamą, że jest to ogromy ukłon w stronę modderów
)
Mi korzystanie z tej wtyczki SCS przypomina czasy zanim pojawiła się ta od 50Kedy gdzie też się model z ETS2 konwertowało na .pmg z GTS-a importowało do zmoda2, edytowało, eksportowało i znów programem od mwl4 konwertowało na .pmg z ETS2
Czyli jak widać SCS tworząc to narzędzie cofnęło modderów do "średniowiecza" a przecież nie chodzi o to aby utrudniać tylko ułatwiać sobie i innym życie