Borsuk moim zdaniem nie masz racji, że społeczność jest związana z wydawcą w jakikolwiek sposób czy też uzależniona od oficjalnego wsparcia gry bo tak nie jest.
Tu podam prosty przykład gry do której wróciłem po latach a dokładniej Call Of Duty United Offensive (z 2004 roku a jest to w sumie dodatek do CoD1 z 2002 roku) a dokładniej po 12 (prawie 13) latach od premiery nadal istnieje społeczność tej gry, nadal ludzie grają na MP mimo, że nie ma już oficjalnego wsparcia od wielu lat i nie wychodzi do tej gry absolutnie nic od producenta. Więc jak widać jak gra jest dobra i grywalna to ludzie będą grali wiele lat i nie potrzebują do tego opieki twórcy
Podejrzewam, że nawet jeśli SCS by zakończyło wydawanie patchy dawno temu i zajęła się całkowicie nową odsłoną gry nadal istniałaby społeczność (oczywiście wiadomo część for ze słabszym zapleczem by wypadła) i powstawały mody.
Tu można podać za przykład German Truck Simulator gdzie też dawno już było po wsparciu a fora jakoś działały te 2 lata (zanim wyszedł ETS2) bez wsparcia od SCS-u (no może to też było spowodowane trochę zwiastunami ETS2 ale podejrzewam, że to był tylko niewielki udział bo i bez tego fora by działały normalnie).
Ogólnie moim zdaniem to "wsparcie" to jest tylko zasłona do wydawania płatnych DLC i zarabiania kasy na jednym tytule (bo po co robić nową grę jak jedną można sprzedawać w częściach przez wiele lat - wiadomo koszt produkcji nowej gry jest znacznie wyższy od produkcji DLC a zarobić można na DLC tyle co na całej grze). Oczywiście jak pisałem wyżej wpadło kilka dobrych rzeczy w łatkach ale nie ma sensu patchować gry w nieskończoność jak robi to SCS (do większości gier mamy 2 - 3 patche i robi się nowy tytuł).
Teraz warto sobie policzyć ile damy za pełną wersję ETS2 z wszystkimi DLC bo wyjdzie z tego ładnych kilka stów wydanych na jedną grę, no w przypadku ATS to będzie to już kilka tyś za same DLC terenowe całych Stanów (bo jak jedno DLC terenowe kosztuję ok 60zł to można to policzyć razy 25 - dwa stany na DLC i mamy zabójczą cenę całego terenu USA)np. w haulinie mieliśmy całe USA za jedną cenę gry a nie w kawałkach jak ATS za które dużo przepłacą gracze .