Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
On The Road - The Real Truck Simulator
Autor Wiadomość
mrzumi Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 121
Dołączył: 11/11/2011
Reputacja: 6
Podziękował: 35
Podziękowano mu 97 raz(y)
Post: #32
RE: On The Road - The Real Truck Simulator
Rozpisałęm się w shoucie, ale myslę, że mógłby to być dobry przyczynek do merytorycznej dyskusji. Nie wiem czy ten temat jest dobry, ewentualnie proszę o przeniesienie lub wyodręnienie.

Cytat:W On The Road podoba mi się światło. Ale to akurat efekt z silnika. Reszta mi się tam mało podoba. To jest włąśnie różnica między podejściem SCS a Astragonu. Nie ilość funkcji tylko dopracowanie funkcji. Astragon - super robimy wysiadanie z autobusu, ale za sekundę spaceru zauważasz niedopracowanie świata. SCS - aby zrobić wysiadanie z ciężarówki dobrze potrzeba by przebudować cała mapę, otestować colboxy na każdym centymetrze mapy, wiele miejsc przerobić, najlepiej dodać jakieś cutsceny, jakieś nie wiem, płacenie na stacji paliw, questy inne. A wszystko po to żeby gracz parę razy to skorzystał a potem (patrz fernbus i check-iny) wyłączył.
Innymi słowy -> przerobienie całej gry dla chwilowej rozrywki. Wniosek SCS - gra nie warta świeczki, nie chcemy tej funkcji

Myślicie, że SCS puści takie DLC/ funkcję bez żadnego ostrzeżęnia że to skomplikowane misje? Że pozwoli byś jechał z ładunkiem przez miejsca gdzie nie ma opcji byś się zmieścił? Że nie uczuli Ciebie, że z tym się jeździ trochę inaczej? Że pozoli Ci na bezrefksyjne podpięcie ciągnika z najmniejszym silnikiem i układem 4x2. To jest właśnie różnica między dodaniem funkcji do gry, a zrobieniem tego dobrze i kompleksowo. Wtedy wychodzi, że samo zrobienie modelu, wpisanie do ekonomii liczby ton i zaprogramowanie skręcania osi, to dopiero wczesny początek prac.

Teraz może dam inny przykład. Widzieliście na wideo świątecznym oversizy i skrętne osie. Jak by to najprawdopodobniej wyglądało u Astragonu? Wymodelowaliby, naprogramowaliby fizykę skrętu osi, wrzucili do gry, przetestowali że działa. Tylko zaraz... Nie zwróciliście uwagi, że ładunki są tutaj większe, a jednokrotnie też i cięższe? Że przy skrętnych osiach inaczej się bierze zakręty? Najprościej mówiąc - że jazda z takimi ładunkami jest generalnie bardziej skomplikowana? Was tutaj takie ładunki mogą podjarać, mogą być wyzwaniem, nawet wstawione jak przez Astragon. Ale jeżeli będzie zbugowana eskorta, zakręty czy skrzyżowania nie będą niepokonywalne z taką naczepą, to co zrobi niedoświadczony, młody gracz (a tacy to większość)? Natychmiast wystawi recenzję że jest to niegrywalne i do niczego.

Tak samo zakup naczep. Ja go bardzo bym chciał, ale zakup naczep to nie powinno być tylko zrobienie sklepu z naczepami. To szereg dalszych wątpliwości. Ok - kupujesz. Ale gdzie? W salonie ciężarówek? W małym nie ma opcji żeby zespawnować naczepę. Nie zmieści się. To co? Miała być prosta funkcja zakupu naczep, a wychodzi na to, że aby miało to sens, to trzeba przebudować salony, albo rozgrzebywać dawno "zamknięte" miasta aby dodać tam salony naczep. Zaraz, ale czy to nie rozwali modów np. ProMods? To jak już rozgrzebano to może postawić je od nowa w standardzie Francji? A przecież ludzie na forach pisali, że zakup naczep to tylko kilka linijek kodu. No dobra, dajmy na to, że znaleziono formułę jak zrobić zakup z sensem. No ale dobra. Ale co teraz. Zawiozłeś ładunek - widzisz, że stoi tam super naczepa z super ładuneczkiem na drugi koniec mapy. Biere to! Ale co w tym układzie z twoją własną naczepą? zostaje gdzie ją odczepiłeś? Teleportuje się ją do garażu? Którego? W realnym świecie niejednokrotnie długo szukasz ładunku na swoją naczepę. Wy to rozumiecie, Wam by się to podobało. A teraz wyobraźcie sobie że siada do gry dzieciak, który w życiu w to nie grał i ma podejście roszczeniowe. Patrzy a tu połowę czasu jeździ bez ładunku. I wystawia recenzję że gra popaprana bo nic nie wozi. Powiecie - na firankę albo chłodnie coś znajdziesz. Może trzeba olevelować naczepy jak ciężarówki. Powiecie olevelować naczepy. Dobry punkt. To słuszny koncept. No ale dobra, dzieciak skorzystał z trainera, gotowego savu, albo cheat enginu... Do tego gdzie punkty rozładowania i łądunku na już istniejących prefabach. Trzeba by wszystkie skontrolować, albo przepisać logikę tych punktów.

Nie chodzi mi o to, by wybielać SCS. Bo ja chcę tego zakupu! Chodzi o pokazanie, że brak wielu wynika nie z lenistwa tylko ze świadomej decyzji dokonanej po długiej analizie za, przeciw, koszty i korzyści. Chcę pokazać, że rzeczy są znacznie bardziej skomplikowane niż się Wam wydaje, a w szczególności jak wielu pisze. Same zaimplementowanie DX11, może da 1-2 fps i to w zależności od konfiguracji komputera. DX to biblioteka, która daje możliwości. Jak w zwykłej bibliotece - nie będziesz mądrzejszy tylko dlatego że masz kartę do biblioteki narodowej. Będziesz mądrzejszy, jak wykorzystasz jak najwięcej książek i wiedzy, którą możesz tam znaleźć.
Teraz znikam do poniedziałku.
24/03/2017 09:48 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: PLAYER
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: On The Road - The Real Truck Simulator - iKrulky - 11/10/2016, 05:50 PM
RE: On The Road - The Real Truck Simulator - mrzumi - 24/03/2017 09:48 AM

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Scania Truck Driving Simulator Michal_Z_gno 8 7,002 25/01/2013 02:05 PM
Ostatni post: CzesieK_BS

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa