Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak zmienić odległość generowania tekstur czegokolwiek na mapie?
Autor Wiadomość
.:KoxTrucker:. Offline
Na detoksie etsowym
****
Trucker

Skąd: Z Polski :P
Liczba postów: 1,484
Dołączył: 22/10/2014
Reputacja: 46
Podziękował: 2992
Podziękowano mu 1068 raz(y)
Post: #1
Jak zmienić odległość generowania tekstur czegokolwiek na mapie?
Czasem gdy budujemy mapę, to na prostej drodze, gdy w nią wjeżdżamy, nie widać modeli, roślinności itd.

Mamy autostradę.
Image

A to jej parametry.
Image

Jak widzimy, z odległości początku zjazdu tekstury autostrady się urywają.
Jak zrobić, żeby z początku zjazdu widać było całą autostradę?

Wchodzimy do Item Propeties i wybieramy opcję w Distance Type opcję Far, czyli bez względu na odległość od obiektu widzimy go (chyba, że zasłania go inny obiekt lub obiekty).
Image

A oto efekty tego, co zrobiliśmy w edytorze (opcja Middle też może być, ale odległość generowania modelu będzie nieco mniejsza, opcja Far przydaje się, gdy budujemy teren górzysty, albo jest idealna prosta, tak jak gdzieniegdzie na Islandii czy nawet przy budowie miasta, gdy robimy długą, prostą drogę).
Image

Dominik, tak przeglądając zdjęcia z mapy, to z pewnej odległości nie będzie widać biedry na tej uliczce z przystankiem, tak więc może Ci się przydać, to co napisałem. :E

W zasadzie każdemu, kto buduje miasto na poziomie niższym od Poland Rebuidling.

Poradnik wyłącznie dla eTrucks.pl! Zakaz kopiowania w całości bądź częściWykrzyknik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17/08/2016 12:37 PM przez .:KoxTrucker:..)
17/08/2016 11:56 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 945
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 75
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2599 raz(y)
Post: #2
RE: Jak zmienić odległość generowania tekstur czegokolwiek na mapie?
..no ale to nic nowego że każdy model, prefab ..itd ma opcje 'distance'

Niestety zbyt częste użycie i do wszystkiego wariantu 'far' wpływa znacząco na fps-y, dlatego należy to używać rozsądnie i tylko w sytuacjach które tego wymagają.
Są to najczęściej po prostu wysokie obiekty które chcemy aby były widoczne na horyzoncie.
Jest to bardziej złożone bo używamy tego w pozwiązaniu z opcją 'ignore cut-planes" i z samymi obiektami cut-plane.
W mieście to w ogóle nie powinno się używać wariantu 'far' na modelach, drogach i prefabach - jest to tylko dodatkowe i znaczące obciążenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17/08/2016 12:36 PM przez RadolSzczecin.)
17/08/2016 12:28 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: .:KoxTrucker:.
.:KoxTrucker:. Offline
Na detoksie etsowym
****
Trucker

Skąd: Z Polski :P
Liczba postów: 1,484
Dołączył: 22/10/2014
Reputacja: 46
Podziękował: 2992
Podziękowano mu 1068 raz(y)
Post: #3
RE: Jak zmienić odległość generowania tekstur czegokolwiek na mapie?
No może w miastach na poziomie PR (Łódź, Zgorzelec, (od 2.02 z Hotfixem 3) Gdańsk, Gdynia (od 2.15)) to nie, ale powiedzmy na mapce Podkarpacia gdzieniegdzie by się to przydało.
17/08/2016 12:35 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 945
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 75
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2599 raz(y)
Post: #4
RE: Jak zmienić odległość generowania tekstur czegokolwiek na mapie?
Ja piszę ogólnie o zasadach i zastosowaniu tego przy budowie każdej mapy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17/08/2016 12:44 PM przez RadolSzczecin.)
17/08/2016 12:39 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa