eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Błąd przy exporcie - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html)
+---- Dział: Pomoc (/forum-272.html)
+---- Wątek: Błąd przy exporcie (/thread-23045.html)

Strony: 1 2


Błąd przy exporcie - .:KOWALSKI:. - 19/09/2014 04:34 PM

Witam mam taki problem że chce exportować model do PMG w formacie OBJ klikam export nazwa taka sama jak drzewko lokalizacja pulpit klikam export i mam taki bład:

Can not find object "default". file:ExportConvoyPMG.cpp line:63

POMOCY


RE: Błąd przy exporcie - nirwana9 - 19/09/2014 08:10 PM

Zrob ss z zmoda dokładnie z rozwiniętego całego drzewka.


RE: Błąd przy exporcie - SztywnyFred - 19/09/2014 08:10 PM

Dodaj origin i zrób chociaż drzewko np /costam/defaultpart/i tu te części co masz do exportu


RE: Błąd przy exporcie - .:KOWALSKI:. - 20/09/2014 01:55 PM

Odświeżam Smile


RE: Błąd przy exporcie - .:KOWALSKI:. - 22/09/2014 08:55 PM

To może inaczej co to jest ss zmodaPytajnik bo ogarnąłem o co chodzi z drzewkiem i jak je rozwinąć Smile


RE: Błąd przy exporcie - Łukasz. - 22/09/2014 09:00 PM

ScreenShot! Masz zrobić Screen'a ! Tongue


RE: Błąd przy exporcie - .:KOWALSKI:. - 22/09/2014 09:17 PM

To łapcie licze na pomoc Tongue

Po imporcie:
Image

Po próbie exportu:
Image


RE: Błąd przy exporcie - Michal_Z_gno - 22/09/2014 11:08 PM

Więc tak nie wyexportujesz modelu w tym stanie bo nie przystosowaleś go pod grę czyli:

W drzewku masz tylko default czo jest nieprawidlowe bo model do ME powinien mieć takie drzewko:

|- Nazwa modelu
|-- vis
|--- części od modelu (same części bez nazwy)
|-- coll
|--- model kolizji (kopia modelu domu i tu nałożony mat też nie ma znaczenia bo i tak fizycznie nie widać tego w grze, on też jest bez nazwy)

Co do drzewka to najlepiej model sobie podłożyć pod już jakiś gotowy i tylko zmienić jego nazwę.

Dodatkowo zapewnie nic nie robiłeś w ME (Edytorze materiałów) i to też byś musiał zrobić (pociąć model na fragmenty, przygotować tekstury w .dds, dodać je do zmoda, zmapować model itp.).

Ogolnie z tego co widać to Ty masz sam model zimporotwany do zmoda i musisz przy nim jeszcze posiedzieć aby można to wyexportować do gry.


RE: Błąd przy exporcie - .:KOWALSKI:. - 22/09/2014 11:20 PM

Czyli muszę importować model bazowy do zmoda i po podmieniać części... Potem zmapować.

A do drzewka vis i col nic nie wrzucam?

2 do drzewka z częściami leci wszystko czy tylko materialsPytajnik


RE: Błąd przy exporcie - Michal_Z_gno - 22/09/2014 11:30 PM

Tak zaimportuj sobie jakieś model do ME i zmień mu nazwę (tam gdzie zaznaczyłem w poscie powyżej "nazwa modelu")
Następnie usuń elementy modelu bazowego.
Później zaimportuj model domu i umieść go w drzewku o nazwie vis
Teraz porób te tekstury i ponakładaj je na model.
Skopiuj cały model (połącz tą kopię, nałóż na nią mat cienia i daj to do drzewka vis)
Na koniec skopiuj jeszcze raz model cienia i daj go do drzewka coll
Oczywiście jak wszystko będziesz miał zrobione exportujesz model do gry.

Swoją drogą to lepiej na początek zajmij się edycją jakiś już modeli przystosowanych do gry (takich co są w grze) bo robiąc nowy model bardziej się zniechęcisz do tego niż coś nauczysz.